mandag 2. juli 2012

Mormorsruter!


Sydde denne jakka sent i går kveld i str 98 og var bare nødt til å blogge den før jeg skal ut å trille med lillebror. Må ta meg selv i nakken så jeg ikke bare blir sittende inne med symaskinen.
Har sy mye jeg skulle sydd..
 Denne jakka mangler ennå knapper.

Hvilke knapper skal jeg velge? 
Farget KAM knapper eller metallknapper?
Klarer ikke bestemme meg.
Kom gjerne med innspill!
Denne jakka var jeg bare nødt til å sy da jeg så Liandlo sin foret med stjerner! Tøyet med mormorsruter kommer altså fra Liandlo. Det samme gjør det rosa med prikker inni hetta. Men ønsket at dette skulle være en jakke Pernille kan bruke ute for tiden..det er ikke akkurat varm sommer vi er velsignet med i Nord Norge..Foret derfor jakka med den børstede siden av mørk rosa isoli. Lys rosa ribb fra Stoff og Stil.

Skal komme med et tips (bilder) til dere senere med kantbåndsapprat som bretter fire lag..og bare ønsker tre lag. Kanskje flere enn meg som har oppdaget at det fint går ann å kante uten fire?




Da har jeg bare å få på knapper og feste kantbåndet i nedkant på jakka så er den ferdig. Gleeder meg så til å se den på Pernille!


HA en super mandag!

KLEM FRA INGVIL

3 kommentarer:

  1. En nyydelig jakke, skjønner godt du bare måtte blogge den:)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Kjempe fin jakke=) kjenne eg glede meg no for det tøyet er snart på vei i min postkasse!Trur det hadde vore stilig med grønn eller blå kam knappar=)

    Super onsdag til deg=)

    SvarSlett
  3. Farget kam knapper;)
    stilig jakke!!!

    SvarSlett