torsdag 22. juli 2010

Tripp Trapp Tre Stol ;) Nå lyseblå!

Endelig ble Tripp Trapp Stol prosjektet mitt ferdig..Det ble et mye større prosjekt enn først anntatt! Det kan jeg love dere. Men ferdig ble den og gjett om vi er fonøyde! På bildet over ser dere stolen slik den var før og under ser dere "etter" bildet. Stolen er nå malt lyseblå og er oppgradert med ny sort rygg og sort bøyle fremme. På bildet ser dere den gamle bøylen. Må nok få den svarte bøyla på snart, men var ikke helt enkelt å få montert den..

Slik gikk jeg frem:

1.Pusset ned stolen med grov sandkloss nr 60. Deretter fin nr 120.
2.Grunnet så stolen med 2 -3 strøk grunning. Det tok noen timer mellom hvert strøk.
3.Malte så flere strøk med maling. Jeg brukte en en lyse blå maling med navnet Aladdin!
4.Tilsist et strøk med klarlakk.


Fant ut at det var best å male stolen med rull og ikke malingskost! Jeg er iallefall knallfornøyd med stolen som ble kjøpt på loppemarked til 50-lappen.. Hva synes du?
Nå er jeg klar for neste prosjekt!



På hjemmesiden til Stokke finner du masse flott inspirasjon til fargevalg om du også ønsker å male din Tripp Trapp Stol. Der finner du også de forskjellige putene og bøylene som kan kjøpes til stolen!
Om vi skulle trenge en til stol av denne maken, da tror jeg nesten valget faller på en hvit, sort eller kanskje rødt slik som kjøkkenstolene våre Norvald fra IKEA?!


Snart helg!


Klem fra
Ingvil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar