lørdag 31. juli 2010

                           


                            SJOKOLADEMUFFINS                                  

                          200 g smør                          
2 dl sukker
4 stk egg
5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 dl kefir , evt. kulturmelk
125 g kokesjokolade i små biter


 Rør smør og sukker forholdsvis lenge, til det er hvitt og kremaktig.Tilsett så ett og ett egg, og rør sammen røren mellom hvert egg. Sikt sammen hvetemel og bakepulver og tilsett vekselvis med melk. Bland til slutt inn sjokoladebitene og fordel røren i store muffinsformer. Stek dem midt i stekeovnen ved 200 °C i 15-20 minutter.
            
         Bruker du mindre muffinsformer får du flere muffinser. Da tar det også litt   
      kortere tid å steke dem! :)




I går fikk jeg og Thea lyst å feire at jeg hadde fri fra jobb i to dager, så vi bestemte oss for å feire dette med sjokolademuffinser. Her er alle hjemme om dagen, bortsett fra jeg som er uten ferie denne sommeren. (Vi har ikke barnehageplass til Pernille så jeg må spare på all ferie jeg har) Så må jo feires det som feires kan! Vi og nabojenta Heidi Marie lagde tre brett med nydelige kaker! Jente fikk æren av å pynte muffinsene med hvite og rosa hjerter..


Her koser jentene seg med pyntingen! Bare så synd bildet ble så dårlig..


Pernille ville også være med å bake. Hun slo seg løs inne i bakeskapet mitt og kom ut der fra med en springform over hodet..og hun hadde rimelig panikk..lett å få en springform over hodet, men vanskelig å få av! Hjelp meg!!



Hun kom seg løs tilslutt! :)
Under ser dere bildet som henger på kjøkkenet vårt som jeg selv har laget. Er så glad i det!!




                            Jeg skal på tidlig vakt i morgen, så jeg må vel krype til køys snart.
      Fortsatt God Helg til dere som har det!




                               Klem fra Ingvil

1 kommentar:

  1. Nam, herlige sjokolademuffins! Neste gang kommer vi på besøk ;) Du tar veldig fine og morsomme bilda :)

    SvarSlett